Componisten/uitvoerenden: Hildegard von Bingen | John Cage | Merce Cunningham | Shahab Azinmehr | Tammam Al Ramadan | Tristan Driessens
Opnametechniek: Leo De Bock
Sint-Pieterskerk, Lessen (B)
Het wordt een ontmoeting tussen middeleeuwse, Perzische en Syrische zang-culturen die doordrongen zijn van een mystieke component die hier als verbindend draagvlak zal dienen om via vocale improvisatie in dialoog te treden met elkaar.
Eugénie De Mey: zang
Khaled Alhafez: zang, bendir
Shahab Azinmehr: zang, setar en tar
Tammam Al Ramadan: ney
Nathan Daems: ney en tenor saxofoon
Tristan Driessens: artistieke leiding
Ook Michaël|le Grébil Liberg, een medespeler van Jordi Savall, werkt mee aan dit concert.
1) Eugénie De Mey (zang)
Du Graduel de Fontevraud:
-introït « Gaudeamus »
-Alleluia « Hodie Maria Virgo celos ascendit »
2) Michaëlle Grebil Liberg (zang en cetera oscura):
John Cage/Merce Cunningham.
Four Walls part VII: “Sweet love my throat is gurgling” (1944)
3)Shahab Azinmehr (zang en klassieke Perzische langhalsluit setar
Improvisatie in Dastgah Chargah op een gedicht van Ce llaleddin Rumi
4) Tammam Al Ramadan (Arabische rietfluit)
Improvisatie:hijazkar kurd taqsim
5) Khaled Al Hafez en Tammam Al Ramadan (zang en Arabische rietfluit)
-vocale improvisatie ( gazel
-Yahosn Mazha
6) Tristan Driessens (Ottomaanse korthalsluit)
Improvisatie: Hüseyni Kürdi taksim
7) Eugénie De Mey (zang) en Michaëlle Grébil Liberg (cetera oscura)
Hildegard von Bingen: Cum Processit