Jazz, blues en het kauwgomplaatjesgevoel.
Het wekelijkse muziekmuseum, met de legendarische Afro-Amerikaanse contra-alt Marian Anderson in een anti-slavernijballade, ‘Manhattan’ van Rodgers & Hart door zowel Ella Fitzgerald als door het oeroude orkest van Ben Selvin,
Presentator en humorist Jos Ghysen over z’n wederwaardigheden in het Vlaamse leger; ook curieus: Jim Reeves in het Zuid-Afrikaans, Frans Halsema & Frits Lambrechts met een opgefriste versie van Jaap Sjouwermans ‘Aan de voet van die mooie Wester’, folk-zangeres Judy Collins in ’Turn, turn, turn’ van Pete Seeger
Verder: de vervangster van Maria Callas in ’Norma’ Anita Cerquetti, wier dramatische sopraangeluid slechts kort heeft geklonken, Billie Holiday op ‘Lady Sings the Blues’, de vroege Miles Davis met ‘But not for me’.
De meesterlijke parodie van Stan Freberg op ’Sh-boom’ van doo-woppers The Crew Cuts, waarvoor hij zich liet inspireren door de mompelende acteur Marlon Brando, de Braziliaanse Wandah de Sah (‘one of Brazil’s best kept musical secrets’), vocal group The Ink Spots, de ode van Flip Phillips aan Lester Young (‘Prez’)
En ook nog het obscure Nederlandse talent Ellis de Liefde (‘Zierikzeese Marie’), en uit Duitsland in de oorlogsjaren: Helmut Zacharias (‘Bei dir war es immer so schön’).