Aflevering 1370. In onze chronologische aanpak van de cantates zijn we aangekomen bij de afwijkende cantates van Bach die we gedeeltelijk of in een reconstructie horen. Vandaag beginnen we met het enige overgeleverde deel uit cantate “Nun ist das Heil und die Kraft” BWV 50 voor Michaelistag in ca. 1723.
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
1. Uit cantate “Nun ist das Heil und die Kraft” BWV 50, geschreven voor St Michiel (Michaelistag 29/9) in 1723?
a. “Nun Ist Das Heil Und Die Kraft”
(overgeleverd deel, volgens Eduard van Hengel waarschijnlijk door iemand anders tot dubbelkoor getransponeerd)
b. “Nun Ist Das Heil Und Die Kraft”
(reductie tot 5 stemmen, door Jan Kleinbussink)
Amsterdam Baroque Orchestra and Choir olv. Ton Koopman
Lees hier meer over cantate BWV 50.
2. Orkestsuite nr. 2 in b-klein, BWV 1067
I Ouverture
II Rondeau
III Sarabande
IV Bourrées I & II
V Polonaise & Double
VI Menuet
VII Badinerie
Emmanuel Pahud, traverso. Berliner Barock Solisten olv Rainer Kussmaul
3. Chromatische Fantasia en Fugue in d-klein, BWV 903
I Fantasia
II Fugue
Bella Schütz, piano
4. uit: Praeludium Et Fuga in A-Dur, BWV 536
– II Fuga
Jörg Halubek, orgel
5. Cantate “Nach Dir, Herr, Verlanget Mich”, BWV 150
I. Sinfonia
II. Chorus “Nach Dir, Herr, Verlanget Mich”
III. Aria “Doch Bin Und Bleibe Ich Vernügt”
IV. Chorus “Leite Mich In Deiner Wahrheit”
V. Aria “Zedern Müssen Von Den Winden”
VI. Chorus “Meine Auden Sehen Stets Zu Dem Herrn”
VII. Chorus “Meine Tage In Dem Leide”
Vox Luminis olv. Lionel Meunier