Deel 2 van Randen van Geluid, waarin onze gast sound-designer Roland Kuit ons de randen van geluid laat ervaren. Wanneer wordt klank/geluid/lawaai/trilling een compositie?
Roland Kuit zet de deur open voor het ervaren van boeiende experimenten en brengt ons terug naar de essentie van wat een trilling is. Welke toegepaste elektronische technieken waren de afgelopen jaren ‘ground-breaking’? Welke sound-designers konden hun vindingen vertalen naar esthetisch verantwoorde composities?
1. Daphne Oram – Hydrogen Tones
2. Karel Goeyvearts – Kompositie nr. 7
3. Ruth Anderson – Points
4. Mika Vainio & Ilpo Vaisanen – Pan Sonic – -25
5. Malte Steiner – Elektronengehirn / Sinusandacht
6. Gottfried Michael Koenig – Function Indigo
7. Dick Raaijmakers – Plumes
8. Roland Kuit – preview…Neo Plastiek II for Piet Mondriaan
9. Daphne Oram – Oddments (fragment)