Jazz, blues en het kauwgomplaatjesgevoel. Thema: de hond.
Dit Paleis van de Weemoed gaat over de beste vriend die een mens zich kan wensen: de hond. Met Fay Lovsky die met haar theremin in ‘Mexicaanse Hond’ radio en hond organisch samenbrengt. Er is volop kameraadschap (drie liederen over een hond die een stukje opschuift omdat z’n baas z’n toevlucht moet zoeken in het hondenhok), diepe droefheid (in ‘Old Shep’ bezingt Red Foley hoe hij voor de moeilijkste opgave uit z’n leven staat: z’n bejaarde hond uit z’n lijden verlossen), humor (over een roodharige schoonheid die voor haar minnaar onbereikbaar is omdat haar voordeur wordt bewaakt door een buldog). Dan is er ook nog de vrouw van wie Elvis het leerde (Big Mama Thornton met ‘Hound Dog’) en verder banjovirtuoos Harry Reser, tekstvirtuoos Noel Coward, crooner Dean Martin, jazzzangeres Connie van Bergen, Pee Wee King, Lobo, Neerlands Hoop, milde swing van de M-A-U-I Eilanders, Hank Williams, The Carolina Tar Heels, Patti Page en Wim Sonneveld. Kortom, een gevarieerd Paleis over onverwoestbare hondentrouw.